5/5 - (2 امتیاز)

همانطور که قبلا در مقاله کلاهبرداری شماره مجازی به جنبه های کلاهبرداری از طریق فروش نا سالم پرداختیم , در این مقاله هم قصد داریم مجدد به یکی دیگر از سو استفاده هایی که کلاهبرداران در فضای مجازی از خریداران شماره مجازی میکنند میپردازیم و تماما هدف ما آگاه سازی و جلوگیری از وقوع جرم برای هموطنان عزیزمان است.پس در انتهای مطالعه این مطلب حتما این را با دوستان و یا هر شخص دیگری که فکر میکنید برایش کارایی دارد بفرستید.

 

عده ای سودجو با تبلیغات در فضای مجازی و با عنوان شماره مجازی ارزان برای تلگرام , اینستاگرام , توییتر و واتساپ طعمه های خود را پیدا میکنند….

ماجرا از این قرار است که این کلاهبرداران و اخاذان با ارائه قیمت پایین برای فروش شماره مجازی شماره هایی را در اختیار خریداران میگذارند که از قبل خودشان به آن ورود کرده اند و به کاربر از طریق کد درون برنامه به آنها دسترسی ورود می دهند.

خریدار بیچاره بی خبر از همه جا و بدون آگهی از حضور شخص دیگر درون حسابش به فعالیت خود ادامه میدهد و از آن طرف فرد سودجو و اخاذ در حال جمع آوری اطلاعات و پیام های شخصی خریدار است تا در زمان مناسب وارد عمل شود.

پس از آنکه اطلاعات لازم را به دست آورد با تهدید خریدار شماره مجازی به نشر اطلاعات خصوصی اقدام به دریافت وجه های سنگین می کند و این عمل به یک بار خاتمه نمی یابد و ادامه دار خواهد بود.

چگونه از کلاهبرداری شماره مجازی جلوگیری کنیم؟

در مرحله اول شما باید در انتخاب مرجع خرید شماره مجازی دقت کنید که از جای مطمئن و دست اول خریداری کنید,لازم به ذکر است که خرید شماره مجازی در سایت ورلدنامبر کاملا هوشمند و بوده و از همان ابتدای اقدام به خرید تا مراحل پرداخت و دریاف کد نهایی کاملا هوشمند و بدون شخص انجام میشود و ورلد نامبر به عنوان رابط بین شما اپراتورهای جهانی هیچ دخل و تصرفی در تولید کد و غیره ندارد.

و اما مساله بعدی که بسیار حائذ اهمیت است ,توجه به دسترسی های فعال به حساب کاربریست.,پس از فعالسازی و ورود به هر سرویس اینترنتی حتما نشست های فعال را بررسی کنید و اگر مورد مشکوکی دیدید و یا شخصی درون حساب کاربری شما بود بلافاصله یا اکانت خود را تغییر دهید و یا دسترسی شخص را قطع کنید.

پس از اطمینان از عدم حضور شخصی دیگر در حساب کاربریتان حتما رمز دو مرحله سرویس مورد نظر خود را فعال کنید و حساب خود را ایمن کنید این موضوع برای شماره مجازی واتساپ و تلگرام به شدت پیشنهاد میشود.

 

جرم پخش عکس در فضای مجازی و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران چیست؟

برابر ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سیستم‎های رایانه‎ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

اما توصیه ما به شما این است که از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در تعامل با دیگران  در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رعایت احترام به حریم خصوصی افراد ضروری است، لذا همیشه حواستان باشد که اعتماد، باعث واکنش سریع شما برای ارسال مطالب شخصی نگردد و فضای مجازی را فضایی امن برای ارسال اطلاعات خصوصی خود به افراد غیرقابل‌اعتماد ندانید .

چنانچه با همچین مواردی مواجه شدید میتوانید با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی طرح شکایت نمایید ,همچنین سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی و استعلام از پلیس فتا در بیست و چهارساعته شبانه روز بوده و است.

 

توصیه نهایی کلاهبرداری و اخاذی اطلاعات از طریق شماره مجازی

همیشه از جای مطمئن اینگونه خدمات را دریافت کنید تا درگیر این قبیل کلاهبرداری های شماره مجازی و مشکلات نشوید.سایت ورلد نامبر به عنوان مرجع فروش شماره مجازی آماده ارائه خدمات با بهترین کیفیت و پشتیبانی به کاربران خود است.و این موضوع را فراموش نکنید سرویسس هایی که با شماره مجازی فعال میشوند محل مناسبی برای نگه داری اطلاعات مهم و محرمانه شما نیستند زیرا در صورت از دسترس خارج شدن امکان دسترسی مجدد و بازیابی اطلاعات میسر نمیباشد.

اما اگر در این فکر هستید که چگونه شماره مجازی بسازیم و ربات ساخت شماره مجازی داشته باشیم هیچ جای نگرانی نیست, در بلاگ ورلدنامبر کامل به این موضوع پرداخته شده است.

امیدواریم که این موضوع برایتان مفید بوده باشد,تجربیات خودتان را در پایین این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.